bloglovin

Att hjälpa = FRUKTANSVÄRT

Herregud vad jag inte örstår mig på folk längre, att man ska få så mycket skit för att man vill hjälpa andra!!! Jag har ett svagt hjärta för folk som har det dåligt eller mår dåligt, som det står i "fiskarnas" beskrivning, "man tar åt sig andras problem". Så ser jag ett barn som tigger pengar, ger jag pengar eller köper mat till personen. Jag har donerat pengar till välgörenheter men anser inte det vara rätt då ma inte vet var och hur mycket av dem pengarna som ens kommer ram:(( Så då och då ställer jag frivillgt upp att hjälpa andra i vardagen som behöver min hjälp och förra året var första gången som jag valde att inte fira jul med familjen ör att jag ville "hjälpa" andra och har tänkt göra det detta året med. Men jag trodde och förväntade mig inte att olk skulle bli så arga och irriterade på mig för att jag gör detta val. Tydligen anser vissa att det är egoistiskt av mig och gör det för att må bra själv, NEJ så fel de har, klart att man INTE mår bättre av det, det är ju hemskt att det ens finns folk som inte har någon alls att fira jul med och det känns ju inte bra när ens familj är besvikna och arga för att man inte kan fira med dem. Samma gäller när man i vardagen avsätter tid och energi för att hjälpa en vän som sen anser sig berättigad att betee sig hur som helst mot en för att personen kanske just då går igenom en tuff period, nej det är faktiskt INTE ok det heller. För att man är vän och de vet att man är där för dem så är man inte en slagpåse för det! Att säga "vem fan bryr sig om de hemlösa eller de på äldreboendet" och "de får skylla sig själva att de inte har någon" låter i MINA öron sååå hemskt och farligt då man aldrig vet vad som väntar en imorgon. Jag örstår verkligen inte mig på människor mer eller så är det kanske jag som är konstig helt enkelt men jag anser att jag speciellt en tid som jul kan vara där ör någon som inte har någon alls. Den dagen jag har barn så har jag en anledning att "fira" jul och allt vad det innebär men idag så är det bara en dag för mig som vilken annan, min familj kan jag äta middag med och dela presenter och umgås med när som helst. Så kalla mig egoistisk, kalla mitt val för fruktansvärda val men ni kan väl göra mig en tjänst, tyck det för dig själv och tänk igenom lite innan du uttrycker något sådant.
2011-12-18 @ 12:52:14 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej, läste att du provat på brasiliansk IPL. Hur tycker du att det funkar och så? Ser du någon skillnad ännu och hur är det med solningen? Får man inte sola alls eller kan man sola solarium med exempelvis trosor på sig så att själv området som behandlas inte utsätts för direkt solljus?



Tack på förhand!

2011-12-22 @ 14:21:36
Postat av: Msfoxy

Hej Emma

jag svarar här då du tyvärr inte lämnat en adress att skriva till.

Jag har skrivit några inlägg om det som du kan gå in och läsa om, men svarar snabbt här med. Man ska helst inte sola det område som man ska behandla, värre för dig för ju blekare hud du har desto lättare och fortare går din behandling. Jag höll nästan hela vintern, sen så var jag tvungen att sola men behöll trosorna på. Under sommaren tog jag paus från bejandlingen. Det funkar ganska bra, jag förväntade mig snabbare resultat dock.



Hoppas att du fått svar på dina frågor annrs bara skriv igen:)

2011-12-26 @ 14:01:41
URL: http://msfoxy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Allmänt Bloggparaden Blogvertiser
Share |
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se RSS 2.0