bloglovin

Estée Lauder, Dior, L'oréal ...

Gjorde en stor tabbe igår och skulle ge mig på en ny mascara vilket jag annars inte brukar göra. Hittar jag en som funkar för mig så håller jag mig till den då mina ögonfransar är lite mysko. Jag har långa mende trasslar typ ihop sig så inte vilken mascara som helst fungerar. Provade många många många innan jag av en slump fick prova Estée Lauders Magnascopic och den var verkligen WOW, höll mig till den i 4 år tills det skönhetsbutiken i min lilla stad stängde och Kicks öppnade, Kicks i Landskrona har inte Estée Lauders produkter så jag var illa tvungen att ta en annan. Tjejen som jobbade inne på Kicks var verkligen supertrevlig och lovade mig att Diors Diorshow Iconic mascara skulle vara jättebra. Jag tvekade och var lite skeptisk men tja, provar jag inte så har jag ingen mascara den kvällen. Den visade sig vara jättebra verkligen men den tog i princip slut efter 1 månad redan och att lägga ca 300kr i månaden för mascara blev för mycket till slut så nu tänkte jag efter 4 köp att jag ska prova någon billigare mascara och nappade på tv reklamen med Eva Longoria om L'oréals nya mascara. Gick in på H&M och tjejen som jobbade där var även hon jättetrevlig och jag blev såld (I´m a sucker för personlig och trevlig service). Imorse var jag överglad att få prova min nya, billiga mascara och OJ vilken besvikelse. Det ser helt osminkat ut och jag vill inte smacka på flera flera lager för jag hatar när folk har överdrivit med mängden mascara och har till slut lite klumpar. Denna mascaran separerar absolut INTE mina ögonfransar och jag ser totalt osminkad ut. Så det får bli gamla favoriten Esée Lauder igen, den håller vad den lovar:))

Vad de lovar;

Estée Lauder MagnaScopic mascara:
Ökar fransarnas tjocklek med upp till 300%. Ger maximal fyllning med perfekt separerade fransar utan klumpar.Färgen fördelas perfekt på varje ögonfrans för ett vackert utseende. Bygger upp färgen steg för steg. Håller färgintensiteten hela dagen. 280kr
Min åsikt: Absoluta favoriten. Allt de lovar stämmer helt och hållet, den bästa mascaran jag någonsin provat:) 5/5



L'oréal Volume millions lashes: Den miljoniserande borsten har många mjuka piggar som kommer åt varje frans. En ny smart behållare ger exakt mängd formula för 100% klumpfritt resultat. 169kr
Min åsikt: Jobbig liten, plastborste som absolut inte separerar och sminkar dig knappt:( 1/5


Dior Diorshow Iconic: Hittade inte mycket info men med mina egna ord så separerar den fransarna, får dem att se dubbelt så stora och många ut. 310kr
Min åsikt: Superbra mascara som ökar tjockleken och storleken och separerar perfekt, synd bara att den inte håller så länge:/ 4,5/5

  
2010-11-10 @ 23:41:22 Skönhet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Allmänt Bloggparaden Blogvertiser
Share |
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se RSS 2.0